IRL


Igår så kollade jag på en film som visas under namnet IRL som betyder In Real Life för er som inte visste. Först så tänkte jag men gud vad är detta för skitfilm och var nära på att stänga av den men sen så ville jag inte det ändå för jag hade typ bara sett en kvart av filmen då. En av huvudrollerna är Happy Jankell som är sjukt snygg enligt mig och Valter Skarsgård är den som är mest huvudroll i filmen, kan inte annat än att säga att han är en väldigt begåvad skådespelare! 
   I filmen visar dem precis hur det är att bli mobbad och vad den utsatte tänker och vill göra. T.ex så vill Elias (Valter Skarsgård) ta sitt liv och genom att hämnas på dem som mobbar honom och visa världen hur det ligger till så gör han en film med hjälp av två kompisar och sin pappa, en del av filmen utspelas i hans rum och andra delen utspelas på en båt där han fejkar att hoppa ner från båten och dör. Ingen har sett honom sen han hoppade och dem pratar på tv:n om att han är spårlöst försvunnen och därmed ska dem sluta leta. I skolan har dem en "tyst minut" och pratar lite om honom. Hans två kompisar som har filmen på sin dator spelar upp den i aolan där alla sitter utan att lärarna hade planerat det. I videon pekar han ut och visar tydligt vad mobbarna har gjort mot honom - då ser man hur dem skäms där bland alla folk och känner antagligen att det är deras fel att han tog livet av sig. 
 
Mer tänker jag inte berätta och jag tycker verkligen att ni borde se den, förstår faktiskt inte hur skolan inte visar denna på någon lektion så att man får se hur det är för väldigt många ungdommar!?
 

 




Alla har ett namn, vad är ditt?
Jag är här ofta

Har du en mailadress? (Våran hemlis)

Har du en blogg/hemsida?

Här kan du skriva det där du tänkte på