Ett litet provsmak


I skolan så håller vi nu på med personbeskrivningar så jag tänkte dela med mig av en liten del av det jag har skrivit. Kom ihåg att jag har skrivit detta och tillåter inte att någon kopierar detta!

Erik går genom korridorerna i skolan, folk stirrar, ingen känner honom. Känner han ens sig själv? Tillbakaskygg som han har blivit med åren har förstört hans liv, killen han var då - när tjejer kom springandes efter honom är numera begravd. Han rakade av allt hår på sin kropp i hopp om att ingen skulle känna igen honom. Klädstilen blev mörkare och gick tillslut att gömma sig i helt och hållet.. Även fast Erik inte hade något hår eller alldeles för stora kläder på sig så lyste hans sorgsna smaragdögon igenom, alla kunde se hur svag han var, det var inte längre en hemlighet att han skar sig på sina lår så fort han kom innanför dörren till sitt rum, att han grät tyst under sitt täcke när han skulle gå och lägga sig eller att han fler än en gång hade försökt att ta livet av sig.


Kommentera gärna vad ni tycker! :)





Alla har ett namn, vad är ditt?
Jag är här ofta

Har du en mailadress? (Våran hemlis)

Har du en blogg/hemsida?

Här kan du skriva det där du tänkte på