Jul hit & jul dit


Julen är typ bara rolig i några dagar och sen blir man bara trött på den.. Granen börja barra och så går man i det äcklet, sen har man det under fötterna hela dan. Idag har vi städat ut julen och kommer inte behöva ta in den igen förrens om ett år. Känns gött! 

Men det där med att dem har klippt bort vissa scener ur det där julprogrammet vid tre känns bara löjligt! Och att pepparkaksgubbar är rasistiska.. Blir trött av det där snacket! Har nån kallat dig pepparkaka eller? Isåfall, varför ens ta åt dig? Är du inte stolt för din hudfärg? Jag är det och även om folk skulle säga nåt om den hade jag inte brytt mig ett skit! Visst, folk är olika men ändå? Du kan inte bestämma själv vilken färg du ska ha på kroppen, ellerhur? I Sverige har vi ätit pepparkakor och klätt ut oss till pepparkaksgubbar ur länge, så varför ändra på det nu? Om man känner sig så himla kränkt av det, kolla inte då?! Hur svårt kan det vara? 
Lite åsikter, nu vet ni hur jag ser på det.

Postat av: Annie

sv; Jo, det vet jag, har ju egentligen anipani.webblogg.se men de flesta kommer ju inte veta att de kan gå in där:) men vill lixom inte blogga ändå

Svar: aha, okej :)
Annie Roxmarker

2014-01-11 @ 22:57:46



Alla har ett namn, vad är ditt?
Jag är här ofta

Har du en mailadress? (Våran hemlis)

Har du en blogg/hemsida?

Här kan du skriva det där du tänkte på