Jag älskar dig nu, då & varje dag i resten av mitt liv


Den 5 Februari lämnade en fruktansvärt underbar person våran tillvaro, i sömnen klockan 2 på natten för att vara specifik och ännu en stjärna tändes ovanför våran himmel. Farfar, vi kommer alltid att minnas dig som en positiv person som lyste upp alla våras dagar med ditt otroligt fina leende och gulliga skratt. Att alla dina barn, barnbarn och barnbarnsbarn älskar dig behöver du inte tveka en endaste millisekund! Jag saknar dig fler varv runt solsystemet än vad jag kan räkna till, du var den finaste, gladaste och bästa personen i mitt liv och nu finns du inte här hos mig mer.. Du kan inte längre stötta mig och det som mest gör mig ledsen är att du aldrig någonsin kommer att få se en glimt av mina framtida barn och dem kommer inte heller att få äran att lära känna personen jag älskade så mycket.. Snart är begravningen också och lovar alla som läser detta att ögonen som i vanliga fall brukar vara torra kommer inte att vara det då! 
   Ångrar mig väldigt mycket att jag inte tog vara på iallafall dem sista månaderna som jag faktiskt visste att du var sjuk och inte hälsade på dig fler gånger, sa att jag älskade dig och kramade om dig hårt en sista gång! Men antar att jag hoppades att dem skulle kunna bota din cancer och att tiden vi hade med dig inte skulle få ett slut så snabbt. Många av oss barnbarn till dig stannade hemma från skolan i sorg, täckte upp varandra och sa stöttande och snälla saker till varandra. Du vill se oss starka även när du är borta men tro mig det går inte, inte i första taget iallafall. Vi kanske klarar oss men det tar på oss i slutändan så var snäll och bli en ängel som kan vaka över oss alla när vi är nere och behöver en osynligt tröstande hand på våran axel. 

And if the night is burning,
I will cover my eyes,
For if the dark returns,
Then my brothers will die.
And as the sky is falling down,
It crashed into this lonely town.
And with that shadow upon the ground,
I hear my people screaming out.

~ I see fire - Ed Sheeran

 





Alla har ett namn, vad är ditt?
Jag är här ofta

Har du en mailadress? (Våran hemlis)

Har du en blogg/hemsida?

Här kan du skriva det där du tänkte på